نفس شیطان | عوارض اعتیاد به نفس شیطان
نوشته شده توسط : ذهن نو

نفس شیطان یکی از قدرتمندترین مخدرها بوده که حتی با برخورد با پوست فرد؛ او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این ماده از از درختی با اسم بوراچرو تولید شده که معمولا در کلمبیا وجود دارد. اهالی محلی اسم دیگر این درخت را درخت مست می‌دانند. از طرفی گیاه حاصل از این درخت، فواید زیادی داشته و برای ساخت داروهای ضدتهوع و دریازدگی، توقف ترشح بزاق قبل از شروع عمل جراحی و آرام کردن عضلات استفاده می‌کنند.

اما وقتی از این گیاه برای موارد غیردارویی و همچنین در دوزهای بالا استفاده می‌شود؛ خاصیت اعتیادآوری دارد. این ماده می‌تواند حافظه افراد را به طور کامل از بین ببرد. فرد را از حالت عادی خارج کرده و شکل گیری خاطرات را در ذهن مسدود می‌کند. در این مقاله به عوارض و نشانه های این ماده می‌پردازیم. 

برای دریافت مشاوره در زمینه نفس شیطان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: نفس شیطان | عوارض اعتیاد به نفس شیطان

نفس شیطان

ماده مخدر نفس شیطان هیچ بو و مزه ای نداشته و به دلیل اینکه عملکرد حافظه را مختل می‌کند؛ فرد حتی مصرف ماده را نیز به یاد نمی‌آورد. این ماده بیشتر به صورت پودر شده مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی افراد دارد. معمولا ماده مخدر شایع و ارزانی نیست.

به همین دلیل افراد اطلاعات دقیقی در مورد آن ندارند. نام دیگر این ماده اسکوپولامین است و در مواردی حتی می‌تواند منجر به مسمویت و مرگ گردد. به طور کلی دانه های درختچه مست، طی فرایند شیمیایی خارج شده و با ایجاد تغییراتی در آنها، این ماده تولید می‌شود. این ماده توهم زای قوی بوده و باعث بروز عوارض زیادی برای افراد می‌شود. 

طریقه مصرف نفس شیطان

این ماده هم به صورت تدخینی و هم به صورت ترکیب با خوراکی ها استفاده می‌شود. به شکلی که برخی از سارقین و متجاوزان برای سواستفاده از دیگران از ماده نفس شیطان استفاده می‌کنند. تزریق این ماده نیز امکانپذیر است . همچنین تاثیرات آن برای مدت زمان طولانی بر سیستم عصبی باقی می‌ماند.

افراد بعد از مصرف این ماده برای مدت زمان طولانی بیهوش شده و بعد از آن نیز، چیز زیادی را به یاد نمی‌آورند. گاهی افراد برای مصرف این ماده هیچ اراده ای از خود نداشته و دیگران آنها را مجبور به مصرف می‌کنند. اما به طور کلی اثرات آن به طریقه مصرف بستگی نداشته و در هر صورت شاهد بروز عوارض آن خواهیم بود.

نشانه های مصرف نفس شیطان

با اینکه فرد احتمالا چیزی از مصرف ماده نفس شیطان به یاد نخواهد آورد؛ اما به هر حال مصرف این ماده با نشانه هایی همراه است که دیگران می‌توانند آن را مشاهده کنند. برخی از علائم مصرف این ماده شامل موارد زیر می‌شود.

توهم و هذیان

نداشتن اراده

خشک شدن دهان

بروز مشکلات تنفسی

سرگیجه

ناتوانی در ادرار کردن

اختلال در حافظه

حالت تهوع و استفراغ

شدت نشانه ها در افراد، متفاوت است و بستگی به میزان مصرف و همچنین مدت زمان مصرف آنها دارد. بهتر است افراد در صورت مشاهده چنین علائمی از دیگران کمک گرفته و برای درمان اقدام کنند. 

عوارض مصرف نفس شیطان

همه انواع مواد مخدری با آسیب هایی برای نقاط مختلف بدن همراه هستند. نفس شیطان نیز از آنجایی که تاثیر مستقیم بر مغز و سیستم عصبی داشته؛ می‌تواند بعد از مدتی به طور کامل فرد را تبدیل به زامبی کرده که تحت فرمان دیگران است. مطلع شدن از عوارض این ماده تا حد زیادی می‌تواند از پیشگیری از مصرف این ماده موثر باشد.

????تاثیر بر مغز

همانطور که گفته شد؛ این ماده حافظه را دچار اختلال کرده و باعث انسداد فرایندهای خاطره سازی می‌گردد. از طرفی می‌تواند برای بیهوشی افراد استفاده شود. روان پریشی، بروز توهمات شدید، تشنج و کما از دیگر عوارض مصرف نفس شیطان هستند که به دلیل تاثیر بر مغز حاصل می‌شوند. پژوهش ها حاکی از آنند که اسکوپولامین حاصل از این ماده انتقال دهنده های عصبی مخصوص حافظه کوتاه مدت را مسدود کرده به همین دلیل مادامی که این ماده در بدن وجود دارد؛ فرد چیزی را به یاد نمی‌آورد.

????عوارض جسمانی دیگر

از طرف دیگر تاری دید، سردرد، گشاد شدن مردمک چشم، بالارفتن ضربان قلب و فشار خون نیز از دیگر عوارض مصرف نفس شیطلان هستند. این عوارض حتی بعد از ترک این ماده نیز باقی مانده و تا مدت ها بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. حتی اختلال در عملکرد مغز نیز می‌تواند فعالیت های جسمانی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل افراد باید این ماده را شناسایی کرده و از مصرف آن بپرهیزند.

????عوارض روانی

طبیعی است که نفس شیطان با تاثیر بر مغز منجر به بروز پیامدهای روانی نیز می‌شود. اگر افراد این ماده به صورت غیراردای مصرف کنند؛ بعد از برگشتن به حالت طبیعی و حتی به یادآوردن این موضوع دچار آسیب های روانی شده و احتمالا فشار زیادی را تحمل کنند. حتی در طی مصرف این ماده به صورت ارادی نیز فرد مبتلا به انواع مختلف روانپریشی شده و عواقب روانی زیادی را متحمل می‌شود. حتی بروز توهمات نیز بر فعالیت های مغزی موثر هستند.

مکانیسم اثر نفس شیطان

تاثیر مستقیم نفس شیطان بر مغز است و با همین مکانیسم منجر به بیهوشی و هیپنوتیزم می‌گردد. از طرفی اراده فرد را گرفته و منجر به سواستفاده می‌شود. این ماده بیشتر بر گیرندهای مغزی و بخش حافظه تاثیر گذاشته و فعالیت های شناختی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تا زمانی که اثرات این ماده در بدن فرد وجود دارد؛ او قادر به تصمیم گیری و همچنین تفکر نیست؛ از طرفی قادر به انجام هرکاری هست و در برابر خواسته دیگران مقاومت نمی‌کند.

نفس شیطان در گذشته

تاریخچه ماده نفس شیطان بسیار طولانی است. این ماده حتی در دوران باستان نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته است. دکتر رابرت هاس در سال 1922 این ماده را بر روی زندانیان مورد آزمایش قرار داد. طبق نتایج او، افرادی که تحت تاثیر این ماده هستند؛ قادر به دروغگویی نیستند. حتی در دوران جنگ سرد در آلمانه نیز از این ماده استفاده می‌شد. اثرات استفاده از این ماده را می‌توان در مراسم های بومی آمریکای لاتین و آفریقا نیز، مشاهده کرد.

ترک اعتیاد به نفس شیطان

اعتیاد به نفس شیطان، وابستگی جسمانی زیادی نداشته و به دلیل خاصیت توهم زایی بیشتر اعتیاد روانی دارد. افراد به دلیل اینکه چیزی از زمان مصرف خود به یاد نمی‌آورند؛ به همین دلیل احساس لذت نکرده و تنها به دلایل روانی تمایل به مصرف مجدد دارند. میزان شیوع به این ماده زیاد نیست. اما افراد می‌توانند با استفاده از اصول معین ترک اعتیاد، مصرف این ماده را کنار گذاشته و یا از آن پیشگیری کنند. افراد باید در قدم اول اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و در این زمینه با یک پزشک و روانشناس مشورت کنند. 

سخن پایانی

نفس شیطان در دوزهای مختلفی مصرف شده و عوارض زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. این گیاه که به شکل های مختلفی مصرف می‌شود؛ تاثیرات زیادی بر فعالیت های شناختی افراد داشته حافظه آنها را به طور کلی مختل می‌کند. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، این ماده را مصرف می‌کنند و یا از مصرف آن اطلاعی ندارند. اما با شناختن این ماده و همچنین انجام اقداماتی می‌توان از این موضوع پیشگیری کرد. بهتر است در این مورد با یک روانشناس مشورت کرده و برای ترک اعتیاد و همچنین کنترل عوارض آن با یک روانشناس مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نفس شیطان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: نفس شیطان | عوارض اعتیاد به نفس شیطان





:: برچسب‌ها: نفس شیطان | عوارض اعتیاد به نفس شیطان ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: